Teljes körű program a teljes élethez... GI értékről

Fitten Jobb az Oriflame-mel...Megvalósítani az álmot. Megtalálni és megragadni a legjobb lehetőséget. Végig csinálni és élvezni minden percét. Ez az amit mindenki keres!
 
A szénhidrátok:
Legfőbb energiaforrásunk, szervezetünk, izmaink és az agy üzemanyaga.
A jó szénhidrátok nélkülözhetetlen az egészséges élethez.
A megfelelő választáson van a hangsúly!
 
A szénhidrát tartalmú élelmiszerek glikémiás indexe (GI) azt mutatja meg, hogy az adott élelmiszer elfogyasztása milyen hatással van a vércukorszintre. Az alacsony glikémiás index-szel rendelkező élelmiszerek az emésztés során lassan bomlanak le, és a vércukorszint emelkedése lasabb és egyenletesebb lesz, mint magas glikémiás indexű ételek elfogyasztása után. Az alacsony GI-vel rendelkező élelmiszerek fogyasztása nem csak cukorbetegek számára, hanem testsúlykontroll céljából is javasolt.
 
Ahhoz, hogy megértsük a GI fogalmát, szükséges tudni, hogy a szervezetünk hogyan bontja le a szénhidrátokat és hogyan használja fel az ebből származó energiát.
 
A fogalom Dr. Jenkis nevéhez fűződik, aki a nyolcvanas évek eljén írt az evés és a vércukorszint változásának összefüggéseiről. Több száz ételt vizsgált meg és kategorizált a szerint, hogy az elfogyasztása utáni 2-3. órában mennyire emelik meg a vércukorszintet. Ennek alapján megkülönböztetnek úgynevezett lassú és gyors szénhidrátokat. A lassúak nem emelik olyan magasra a vércukorszinted és viszonylag hosszú ideig stabilizálják azt, míg a gyors szénhidrátok épp ellenkezően viselkednek, ezzel pedig erősen hajlamosítanak a hízásra, hosszú távon pedig akár a cukorbetegségre is.
 
A szénhidrátok lebontása elsősorban a vékonybélben történik - mely folyamat során különböző cukorfélék keletkeznek, majd szívódnak fel a vérkeringésbe. A legfontosabb cukorféle a glükóz (szőlőcukor), és a GI azt jelzi, hogy mennyi idő szükséges ahhoz, hogy a glükóz az ételből a vérkeringésbe jusson.
Miután a glükóz felszívódott a vérkeringésbe, a szervezet megkezdi az inzulin nevű hormon elválasztását, melynek segítségével a glükóz később a sejtekbe jut. A cukorbetegek szervezete nem termel elegendő mennyiségű inzulint, vagy szervezetük nem tud megfelelően reagálni a termelődő inzulinra. Ez azt jelenti, hogy nem tudják megfelelően szabályozni a vérben található glükózmennyiséget, és ez rövid és hosszú távon is egészségkárosodást eredményezhet. A cukorbeteg emberek számára azért hasznos az elfogyasztott étel GI értékének ismerete, mert útmutatást ad arra vonatkozóan, hogy az adott étel hogyan befolyásolja a vércukorszintjüket.
 
A glikémiás index meghatározása:
Egy élelmiszer GI értékét úgy határozták meg, hogy összehasonlítják az adott élelmiszer és egy adott mennyiségű tiszta glükóz vércukorszintre gyakorolt hatását. A tiszta glükóz GI értékét 100-ban határozták meg. Azok az élelmiszerek, amelyekből a glükóz felszabadulása fele olyan gyorsan történik, mint a tiszta glükózból, 50-es GI értékkel rendelkeznek, míg ha a  glükózfelszabadulás sebessége 10 %-al nagyobb, akkor az élelmiszer GI értéke 110 lesz.
 
A GI csak a szénhidráttartalmú élelmiszerek esetében értelmezhető, a szénhidrátot nem vagy csak minimális mértékben tartalmazó élelmiszerek - pl. húsfélék, hala, zöldségek - nem rendelkeznek GI értékkel.
 
Egészségünk és testsúlyunk szempontjából fontos lenne, hogy alacsony glikémiás indexű szénhidrátokat fogyasszunk, mert elkerülhető lenne a cukorbetegség és a ma már népbetegségnek számító elhízás.
 
Amikor magas GI ételeket fogyasztunk (finomított cukor, liszt), akkor hamar jelentkezik újból az éhség, hiszen gyorsan felszívódik, a vércukor szint megemelkedik ugyancsak gyorsan beindul az inzulintermelődés, de ezek a folyamatok gyorsan le is zajlanak és jelentkezik a farkaséhség, az erős édesség utáni vágy. Romlik a koncentrációs képességünk és a stressztűrő is. (amikor délben ásítozunk és legfőbb kívánságunk egy puha ágy, valamint amikor ok nélkül türelmetlenek vagyunk és megemeljük a hangunkat)
Ellenkező esetben, ha alacsony GI-ü táplálékot veszünk magunkhoz, hosszan (4 óra) elegendőnek érezzük az elfogyasztott kalóriákat, nincs hihetetlen édesség utáni vágy, javul a koncentráció és a stressztürés is.
Gazdag folyadék (mentes víz) természetes (nem dobozos) rosttartalmú italok, zöldségek, gyümölcsök, teljes kiörlésű gabona félék, tej fehérjék, húsok, párolt és élő főételek, élő-édességek gazdag variációjával egészséges ételek készíthetőek:
Bizonyítékok támasztják alá, hogy az összességében alacsony GI-jű étrend hatékony lehet a később kezdődő cukorbetegség és szívkoszorúér-betegségek megelőzésében, mivel csökkenti az inzulin iránti igényt, és javítja a vér koleszterin-összetételét, továbbá alacsonyabban tartja a vérnyomást. Segít kordában tartani a "jojo effektust".
Az inzulin a vércukorszint szabályozása mellett a tápanyagok elraktározásáért is felelős, ha szervezetedben nagymértékű inzulin van jelen, sokkal könnyebben raktározódnak el a zsírok, a zsírégetés pedig sokkal nehezebben valósul meg.
 
Ezért a GI diéta szabály nagyon egyszerű: a diéta ideje alatt csak alacsony glikémiás indexű ételeket ehetsz. A GI-diéta azonban nem csak egy fogyókúra, a sok zöldségnek és gyümölcsnek köszönhetően, illetve a telített zsírsavak mennyiségének redukálásával kéz a kézben jár az egészséges táplálkozással, így könnyen életmódprogrammá alakíthatod. Ha nem is folytatod életed végéig - csak a kívánt súly eléréséig - a diétát fontos, hogy annak befejezése után is figyelj oda a glikémiás indexekre. A tartós karcsúság érdekében legalább napi két étkezésed csak alacsony glikémiás indexű ételekből álljon. illetve a többit is próbáld meg kombinálni velük.
 
Élelmiszerek és ételeink GI értékét több tényező befolyásolja:
- érettség
- változatosság (gyümölcsök, gabona, zöldségek esetén)
- előállítási folyamat
- főzés
- tárolás
 
Különböző élelmiszerek keverednek ételeinkben. Az ételek GI értékét befolyásolja az összetétel. Ennek megfelelően ha alacsony GI értékű ételt is tartalmaz az étel, amit megeszel, a teljes étkezés glikémiás indexét csökkented ezáltal. Befolyásolja a GI értéket a rosttartalom, a keményítők, a fehérjék és a zsírok mennyisége is.
 
GI csökkentő tényezők:
- magasabb fehérjetartalom
- rosttartalom, prebiotikumok
- a citrom (2 evőkanál citrom 30%-kal csökkentheti a GI értéket)
- a zsír (de magasabb kalória tartalma révén nem jó GI csökkentő) 
 
 A táblázat segítségedre van GI érték szerint ételeid megválasztásában:
Alacsony GI (0-55)
Közepes GI (55-69) Magas GI (70-100)
Zöld zöldségek Hajában főtt krumpli Krumplipüré
Paradicsom Kukorica Kukoricapehely
Földi mogyoró Fehér répa Kukoricapehely
Fokhagyma Zöldbab Pattogatott kukorica
Hagyma Tök Sütemények
Répa Cékla Palacsinta
Cseresznye Mango Karórépa
Sárgabarack Sárgadinnye Görögdinnye
Alma
Befőttek Gyümölcslevek
Körte Ananász Szörpök
Grapefruit Szárított gyümölcsök Alkohol
Narancs Banán Érett banán
Kiwi Magvas kenyerek Nokedli
Zöld szőlő Füge Aszalt szilva
Szárított sárgabarack Mazsola Datolya
Zsírszegény tej Fagyi Édesített tejtermékek
Yoghurt Kakaó Zsömle, Kifli
Árpa Rozskenyér Édesített kekszek
Teljesörlésű tésztafélék Pizza Puffasztott rízs
Spagetti - Makaróni (al dante) Tortilla Tésztafélék fehér rizsből
Zabpehely Müzli (édesítetlen) Müzli
Bab Gríz Sült krumpli
Lencse Kuszkusz Rizsfelfujt
Csicseriborsó Háztartási keksz Ropi
Almalé Ananászlé Coca cola
Vadrízs Basmati rizs Fehér rizs
Keserű csoki Lekvár Normál csoki
Wellness  by Oriflame Italpor és leves
Méz Cukor
 
Ízletes karcsúság titka
 Az Oriflame Wellness Italporokban a szénhidrátok
Tojás
Alma
Csipkebogyó
Tehéntej
 
Italporunk GI értéke 28.
Ennek a "jó" tulajdonságának is köszönthető, hogy rendszeres fogyasztói mind egészséges testsúly csökkenést tapasztaltak, tehát fogyókúrás üzemmódban is használható, abban az esetben, ha minden fő étkezés előtt 30 perccel elfogyaszt egy shake-et.
 
Ezek mindegyike organikus és lassan felszívódó szénhidrátok, amelyek stabilan tartják a vércukrot.
Miért győztes azaz egyedülálló a piacon az
Oriflame Wellness italpora?
- 3 fehérje forrás
- magas Omega3 tartalom 
- gazdag rosttartalom, prebiotikum
- alacsony GI
- organikus összetevők 
- természetes ízek
- klinikailag igazolt hatás
- szabadalmaztatott receptura
 Wellness by Oriflame leveseket ajánljuk
- Mindenkinek aki az egészséges táplálkozásnak a híve.
- Vegetáriánusok, vegánok, tejfehérje-, tojás-, glutén- és laktóz érzékenyek is 
   fogyaszthatják.
- Diétázók étrendjének remek kiegészítője.
- 100%-ban természetes összetevők.
- Prebiotikus rostokat és növényi fehérjéket tartalmaz
- Nem tartalmaz tartósítószert!
Két féle ízesítésben:
- Paradicsom és bazsalikomos
- Spárga  
 
WELLNESS-KVÍZ
 
Akciók - katalógusok
Szeretnél egészségesen élni?
Regisztráció
 
                    Független Szépségtanácsadói weboldal. Az Oriflame hivatalos weboldala www.oriflame.hu
Weboldal készítés, szerkesztés | Webbolt bérlés - Sikeres webboltok | Domain regisztráció és tárhely szolgáltatás