Teljeskörű program a teljes élethez...

VITAMINOK ÉS ÁSVÁNYI ANYAGOK
Wellness-csomag - a legfontosabb összetevők:
 
Mik ezek?
A vitaminok és ásványi anyagok olyan alapvetően fontos anyagok, amelyeket a szervezet nem képes magától előállítani, ezért csak táplálkozással tudunk hozzájuk jutni. Ezekre az anyagokra a növekedéshez, a fejlődéshez és az egészség megtartásához egyaránt szükségünk van. Tény, hogy ezek nélkül nem tudnánk élni.
 
Ám nem mindig könnyű csupán a táplálkozás segítségével hozzájutni ezekhez a vitaminokhoz és ásványi anyagokhoz.
A már leszedett gyümölcsök és a zöldségek óráról órára vesztenek vitamintartalmukból, és a modern feldolgozási technikák is jelentősen csökkentik nagyon sok étel vitamin- és ásványianyag-tartalmát. Ezért van az, hogy még a Harvard Egyetem professzorai, például Walter Willett is azt javasolják, hogy  a biztonság kedvéért a legtöbb ember naponta szedjen multivitamin étrend-kiegészítőt.
 
Hogyan hat a vitaminhiány az egészségre?
Hallottad már a mondást, miszerint: "Az vagy, amit megeszel"? Minden, amit megeszünk, egészen a legapróbb ásványi anyagig, felszívódik és feldolgozódik a szerveinkben, sejtjeinkben és az elektronjainkban, amelyek fenntartják a szívünk, az agyunk és az idegeink elektromos folyamatait.
 
Ha a szemeink fáradtak, ezért a teljesítményünk nem tökéletes, elképzelhető, hogy hiányt szenvedünk A-vitaminban, cinkben, riboflavinban vagy Omega 3-ban. Ha rendszeresen fáradtak és kimerültek vagyunk, lehet, hogy kevés a szervezetünkben a vas, a B12-vitamin, a magnézium vagy bizonyos B-vitaminok. Ha a bőrünkkel vannak problémáink, vagy hullik a hajunk, esetleg gyengék a körmeink, előfordulhat, hogy vashiányunk van, vagy nincs bennünk elég biotin, jód szelén, réz, Omega 3 vagy C-vitamin. Ha gyakran fázunk meg vagy leszünk influenzásak, akkor D-, C-, A-vitaminból, folsavból vagy cinkből jut túl kevés a szervezetünkbe. A listát pedig még hosszan folytathatnánk...
 
A vitaminoknak két fajtája van:
- Zsírban oldódó vitaminok (A, D, E és K), amelyeket leggyakrabban az olajos magvakban, a növényi olajokban, a zöld színű zöldségekben, a halakban és az állati termékekben tálálunk meg, és amelyeket a májunk raktároz. Az A-vitamint nagy mennyiségben különböző bőrbetegségek gyógyítására használják, a túl nagy mennyiség azonban mérgező is lehet.
- Vízben oldódó vitaminok (B és C), amelyeket leggyakrabban gyümölcsökben, zöldségekben és teljes kiőrlésű gabonákban találunk meg. Ezeket víz szállítja a testben, ami azt jelenti, hogy nem lehet eltárolni őket, a felesleg a vizelettel együtt távozik a szervezetből. Mindennap ennünk kell tehát olyan ételeket, amelyek tartalmazzák ezeket a vitaminokat. A főzéssel a vízben oldódó vitaminok tönkremehetnek, ráadásul a gabonák esetében a vitaminok nagy része a héjban található, ezért fontos, hogy elegendő mennyiségű nyers és teljeskiörlésű ételt is fogyasszunk.
 
Az ásványi anyagokat szintén két csoportra osztjuk: makro- és nyomelemekre.
A felosztás azt mutatja, hogy az egyes elemekből milyen mennyiségre van szükségünk.
- A kálium, a klór, a nátrium, a kálcium, a foszfor és a magnézium a makroelemek csoportjába tartozik, mivel ezekből 500-5000 mg-ra van szükségünk.
- A cink, a vas, a réz, a jód és a szelén a nyomelemek csoportjába tartozik, mivel ezekből jóval kevesebbre van szükségünk.
 
A Wellness by Oriflame multivitamin és ásványi anyagok tablettája 100 %-ban tartalmazza az EU által javasolt legtöbb vitamint és ásványi anyagot, továbbá tekintetbe veszi a nők és a férfiak speciális tápanyagigényeit is.
 
Vitaminok
A-vitamin
Az A-vitamin nagyon fontos a bőr, a szem és a látás szempontjából. Lényeges továbbá a szervezet immunrendszere számára és hozzájárul az egészséges fejlődéshez és növekedéshez. Az A-vitamin természetes formában a tojásban, az olajos halakban, a répában, a leveles zöldségekben, a szárított sárgabarackban és a tejtermékekben fordul elő. A növényvilág az A-vitamin béta-karotin formájában bocsájtja a rendelkezésünkre.
A szervezetünk annyi A-vitamint állít elő a béta-karotinból, amennyire szüksége van.
 
B-vitamin komplex
Nyolc ismert B-vitamin létezik, amelyek együttesen fontos szerepet játszanak az anyagcserében, a sejtosztódásban, az idegek és az izmok működésében és még más folyamatokban is. Mivel mindegyikük vízben oldódik, és érzékenyek a feldolgozással szemben, nagyon sok ember szervezetébe egyikből vagy másikból túl kevés jut, hiszen a modernkori táplálkozásban nagyon elterjedt a feldolgozott és főtt ételek fogyasztása. A különböző B-vitaminokat a zöldségekben, a gyümölcsökben, a gyökérzöldekben, az olajos magvakban, a teljes kiőrlésű gabonákból készült termékekben, a tojásban, a húsokban és a halakban találjuk meg.
 
C-vitamin
A C-vitamin egy fontos antioxidáns. Elengedhetetlen szerepet játszik a kollagénképződésb folyamatában a kötőszövetekben, így erősítve a bőrt, a fogakat, a csontokat és a vérereket. A C-vitamin abban segít, hogy a szervezet kivonja a vasat az élelmiszerekből. A gyümölcsök, a bogyós gyümölcsök, a csírák, a zöldségek és gyökérzöldségek ismert C-vitamin-források.
 
D-vitamin
A D-vitamin teszi lehetővé a kálcium felszívódását az ételekből, és elengedhetetlen szerepet játszik az immunkrendszer megfelelő működésében. a gyulladásos folyamatok visszaszorításában és a normális izomműködés fenntartásában is. A D-vitamin legfontosabb forrása a napfény. Egy 30 perces séta napközben a napfényben olyannyira jótékony, mintha meginnánk 10 pohár tejet. Az olajos halak, a tojássárgája és a D-vitaminnal dúsított ételek ezen vitamin legfontosabb forásai. A D-vitamin-hiány csontproblémákat okozhat, például csontlágyulást és angolkórt.
 
E-vitamin
Az E-vitamin egy antioxidáns, amely védi a szervezet sejtjeit és más összetevőit a szabadgyökök ellen. A C-vitaminnal kéz a kézben működnek. Az olajos magvak, a mandula, a bab, a tojás, a leveles zöldségek, a növényi olajok és a különböző gabonafélék valamennyien nagyon fontos E-vitamin-források.
 
Ásványi anyagok
Kálcium
A kálcium a csontok, a fogak és a lágyrészek szerkezeti összetevője. A kálcium szerepet játszik az izmok és az idegek működésében, a mirigyek váladéktermelődésében, a vénák tágulásában és összehúzódásában, és elengedhetetlen a megfelelő véralvadáshoz.
A kálcium megtalálható a zöld leveles zöldségekben, a szezámmagban, a mandulában, a babban és a tejtermékekben.
 
Magnézium
A magnézium több mint 300 lényeges anyagcsere-folyamatban vesz részt, például az energiatermelésben, az idegi impulzusok vezetésében, az izmok összehúzódásában és a normális szívritmusban. A vashoz hasonlóan felelős a vér piros színéért, a magnéziumnak köszönhető, hogy a levelek bezöldülnek. A magnézium kiváló forrásai a zöld levelű zöldségek és az olajos magvak (elsősorban a kesudió és a mandula), a különböző magvak és teljeskiörlésű gabonák. A férfiaknak valamivel több magnéziumra van szükségük, mint a nőknek, de az emberek többségének csekély magnéziumhiánya van, mivel a fentebb felsorolt élelmiszerekből nem fogyasztják el az ajánlott mennyiséget. A magnéziumhiány legvalószínűbb következményei a szív- és érrendszer megbetegedései lehetnek.
 
Szelén
A szelén a fehérjéinkbe épül be, és az a feladata, hogy olyan fontos, antioxidáns hatású enzimeket termeljen, amelyek segítenek megelőzni a szabadgyökök által okozott sejtkárosodást. A szelénhiány hozzájárulhat a szívműködés romlásához, a pajzsmirigy alulműködéséhez és az immunrendszer gyengüléséhez. A szelén legfontosabb forrásai a gabonafélék, az olajos magvak, a különböző magok, a gabonák, a hüvelyesek és a halak.
 
Cink
A cink elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez, a sebgyógyuláshoz, a szénhidrátok lebontásához, az éles látáshoz, az egészséges bőrzöz, hajhoz, valamint a szagláshoz és az ízleléshez. A cink megtalálható a szezámmagban, a napraforgómagban és a tőkmagban, a diófélékben, a húsokban, a lencsében, a földimogyoróban, a gombákban és a zöldborsóban.
 
Jód
A jód a pajzsmirigyhormonok, a trijód-tironin (T3) és a tiroxin (T4) fontos alkotóeleme.
Ezek a hormonok szabályozzák az anyagcserét, a növekedést és fejlődést és a reprodukciós funkciókat.
A jódhiány olyan rendellenességeket okozhat, mint a pajzsmirigy-alulműködés, a golyva és az értelmi fogyatékosság.
A szelénhiány súlyosbíthatja a jódhiány okozta tüneteket.
Fontos jódforrások: burgonya, tejtermékek és tojás.
 
Réz
A réz azoknak az enzimeknek a működéséhez szükséges összetevő, amelyek a központi idegrendszerért, az energiatermelésért, a kötőszövet-képződésért (a bőr, a szív, a vérerek és a csontok szöveteiben megtalálható kollagén és elasztin), a melanintermelődésért és az antioxidációért felelősek. A réz legfontosabb élelmiszerforrásai a bab, a diófélék, a különböző magvak, a gabonafélék és a gombák.
 
Vas
Valamennyi élőlényben a vasat egy biológiai struktúra, az úgynevezett heme foglalja magában, amely a méregtelenítésben és az oxigenizációs reakcióban résztvevő fehérje fontos alkotóeleme. Példaként lehet említeni az oxigént szállító fehérjét, a hemoglobint, valamint a vörösvérsejtekben és az izomsejtekben található mioglobint. A szervetlen vas legjobb forrása a lencse, a bab, a borsó, a zöld levelű zöldségek és a szamóca. Az organikus vas (heme) főleg az állatok húsában és vérében található meg.
 
Króm
A krómnak az a szerepe, hogy fokozza az inzulinműködést és javítsa a glükóztoleranciát.
A krómhiány tünetei a diabétesz jeleiben mutatkozhatnak meg, mint például a károsodott glükóztolerancia, az inzulinrezisztencia és a neuropátia. Króm található többek között a teljes kiőrlésű lisztből készült termékekben, a zöldpaprikában, az almában, a banánban és a spenótban.
 
Mangán
A mangán fontos a csontok és a porcok egészségének megőrzéséhez, a sebgyógyuláshoz, a kollagéntermelődéshez és az egészséges artériákhoz. Azoknak az enzimeknek az alkotóeleme, amelyek részt vesznek a koleszterin-, szénhidrát-, aminosav- és neurotranszmitter-anyagcserében, és védi a szövetek és a sejtek alkotóelemeit a szabadgyökök okozta károsodásoktól. A legfontosabb mangánforrásokhoz tartoznak a finomítatlan gabonák, az olajos magvak, a leveles zöldségek és a tea.
 
Molibdén
A molibdén egy lényeges nyomelem, és számos enzim kofaktoraként működik (molibdén-enzimek), amelyek katalizálják a metabolikus reakciókat, különös tekintettel azokra, amelyek a nukleotidok (DNA és RNA) lebontásában vesznek részt. A molibdénhiány tünetei a gyors szívverésben és magasabb légzési rátában, fejfájásban és bódultságban nyílvánulnak meg. A molibdén leggazdagabb élelmiszerek a hüvelyesek, mint például a bab, lencse és a borsó.
 
Wellness-Egészség
Katalógusok - Akciók
Regisztráció
Weboldal készítés, szerkesztés | Webbolt bérlés - Sikeres webboltok | Domain regisztráció és tárhely szolgáltatás
Design by studio7designs